fredag 20 februari 2009

Vegitarisk dag införd!

jag har växt upp i en korvsläkt. Det går i släkten att stoppa korvar och stycka kött som livsuppgift och levebröd. Jag har i min barndom haft korvstrejk med plakat och banderoller och jag tror att allt detta glorified kött fick min kusin helena att ta ett steg ifrån kött och bli vegetarian på heltid.
jag har lite avundats henne tror jag, Veggo mat ser ju så grymt mycket fresher ut.. och smakar så mycket mer fresh. Jag har nu på senaste tiden lyckats smyga in veggodagar då man liksom glömmer kött i pastasås eller soppa eller så. Jag menar en dag i veckan borde man kunna leva helt utan kött. Som igår... jag lagade en grymegod pastasås med tomat, chili, morötter och linser... det gick hem i familjen och ingen klagade på att köttet fattades. mohahaha

Inga kommentarer: