tisdag 7 oktober 2008

Söker jobb...

Hur kommer det sig att jobb som betyder någonting för människor inte är värda en ordentlig lön?
Hur kommer det sig att ta hand om ett liv inte är like mycket värt som att ta hand om pengar och kläder?

Jag är vårdbiträde på ett ålderdomshem sedan 2 år tillbaka och söker ständigt ett annat jobb. varför? Som vårdbiträde får man chansen att varje dag göra något bra för andra människor och jag kan ärligt säga att jag är bra på det. Jag tycker om att ha hand om andra människor. Men 2 års erfarenhet av att vara vårdbiträde betyder ingenting i ett CV. Hemskt men sant. Man ska helst ha jobbat på MCDonalds en månad eller så. då får man jobb. Det betyder inget att se till att människor är bekväma in i döden.. det ser man ju på lönespecifikationen. Därför söker jag ständigt ett annat jobb. Sökte jobb på malmborgs på mobilia igår. Jag hoppas på det.. men jag känner på mig att ingen kommer höra av sig. Ingen kassaerfarenhet... kan ta hand om människor, trevlig, har bra referenser, bemöter alla människor med leende i vilken situation som helst, men jag har ingen kassavana. Som man får på en dag eller två! Jag vet utan att ha suttit i en kassa hur den fungerar!


Tänk att jag överväger att lämna vården för att få erfarenhet i affär.. bara för att det väger tyngre i ett CV. Jag äcklas av mina egna beslut.

Inga kommentarer: